Foutmelding

Notice: Undefined property: stdClass::$language in getUserLanguage() (regel 92 van /home/admin/domains/vrapit.nl/public_html/bluesphere/bluesphere.php).

Account

>>  Maak nieuwe Vrap
Populaire e-Cadeau's
Weekendjeweg.nl
Blendle - 20
bol.com giftcard
Dinerbon - Variabel
fonq.nl
Fotoboekshop.nl

Over ons (2)

Foutmelding

Notice: Undefined property: stdClass::$language in getUserLanguage() (regel 92 van /home/admin/domains/vrapit.nl/public_html/bluesphere/bluesphere.php).

Je bent jong, ambitieus, loopt stage in Suriname en je merkt dat je door de afstand alle feestjes misloopt.

"We moesten een manier vinden om tóch onze vrienden te feliciteren!"

Dat zegt Luciano Currie (26), één van de twee oprichters van Vrapit.com. Toen hij samen met zijn maat en co-founder Nico van der Woerd (27) voor een langere periode in het buitenland verbleef, ontwikkelden zij samen het idee van een online cadeau-verpakkingstool. "Stel je voor, we zaten 10.000 kilometer verderop en wilden leuke e-cadeaus sturen naar onze vrienden en familie. Maar het openen van een e-mail is half zo leuk niet als het uitpakken van een écht cadeau. Vanuit dat probleem kwamen we op het idee om een persoonlijke, digitale cadeauverpakking te creëren."

Soms lijkt het alsof ‘toeval’ niet bestaat. Een idee wordt geboren, en – mede dankzij heel hard werken – vallen steeds op het juiste moment de juiste dingen op hun plek. Zo gebeurde het ook bij de oprichting van Vrapit.com.

“Het idee voor de online cadeau ervaring werd geboren in Suriname. Na afloop van onze stage en weer terug in Nederland zijn Nico en ik keihard aan de slag gegaan om de cadeauverpakkingstool werkelijk tot een succes te maken,” aldus Luciano in het kantoor van Vrapit in Dordrecht.

De heren volgen indertijd overdag de studie Commerciële Economie, maar komen in hun avonduren bij elkaar en ontwikkelen samen een bedrijfsplan en alles wat daarbij komt kijken. Wat maakt een online cadeauverpakking werkelijk persoonlijk? Dat zijn foto’s, filmpjes, teksten, muziek… En het moet in een animatievorm om het geheel een ‘beleving’ te maken die de ontvanger wérkelijk raakt! Er wordt advies gevraagd aan ondernemers en docenten. Nico en Luciano bezoeken actief hogescholen om een programmeur en vormgever te spotten die zij geschikt achten om het team te versterken. “Dat was raar hoor! Dan liepen we een wildvreemd schoolplein op en spraken willekeurige studenten aan om te zien of er iemand geschikt bleek. Ook bezochten we exposities van het Grafisch Lyceum en op basis van wat we ‘mooi’ vonden kregen we contact met een vormgever die ons bedrijf de professionele uitstraling gaf die we zochten. Een dosis inzet én een beetje geluk dus.” Om alles te bekostigen werken de heren in de weekenden heel hard om te kunnen investeren in Vrapit.

Als het plan voldoende body heeft om te presenteren, wordt er ingeschreven voor verschillende wedstrijden voor talentvolle, jonge ondernemers. “Met succes. Het was heel fijn om te horen dat ook ‘professionals’ enthousiast waren over ons idee. We wonnen diverse prijzen en kregen coaching van onder andere de oud-directeur van de media afdeling van Telegraaf Media Groep. Daar hebben we ontzettend veel van geleerd om Vrapit naar een steeds hoger niveau te tillen.”

Als het hele bedrijf staat en klaar is om van start te gaan, is er nog één bottle neck: er is geld nodig, met name om het online platform de wereld in te helpen. Je kan immers maar één keer live gaan, en dan moet het goed zijn. “Ook dat is een mooi verhaal waarin je ziet dat sommige voorvallen geen toeval zijn!” vertelt Nico lachend. “Om ons plan te bekostigen richtte ik een chauffeursdienst op om in mijn vrije uren mensen het land door te rijden. Met een van mijn vaste klanten kreeg ik een goede band en ik vertelde hem waar we mee bezig waren. We werden uitgenodigd om Vrapit voor de board te komen pitchen. Zij waren direct enthousiast en bereid om in Vrapit te investeren.”

Als de studies zijn afgerond werken de heren fulltime om Vrapit tot een succes te maken. Ook via een ander netwerk komt er een groep enthousiaste investeerders in beeld en uiteindelijk regelen de heren een startkapitaal om de online cadeau verpakkingstool via website Vrapit.com te lanceren. Er wordt een actief team samengesteld van programmeurs en webontwikkelaars, een animator en vormgever. Ook wordt er besloten om via de eigen website giftcards en e-cadeaubonnen te gaan verkopen om de bezoekers volledig van dienst te zijn. Grote partijen als V&D en Bol.com zijn vol lof over het initiatief en nemen deel in de online cadeaushop.

“Grote partijen als V&D en Bol.com zijn vol lof over het initiatief en nemen deel in de online cadeaushop.”

“Het gaat nu heel snel. Maar na jaren van ontwikkelen kan het tempo ons niet hoog genoeg liggen! We richten ons in 2015 op Nederland om Vrapit.com zo volledig mogelijk uit te bouwen. We testen veel en nemen de reacties van zowel gevers als ontvangers van onze e-cadeaus heel serieus mee in het verbeteren van de online giftwrap tool. Maar we zijn en blijven ondernemers… Op de achtergrond zijn we positief in contact met geïnteresseerden om Vrapit.com de landsgrenzen over te tillen. We zullen het zien of dit ook zo’n ‘toevalstreffer’ wordt!”